5 składników odżywczych potrzebnych do regulacji cyklu

Mimo tego, co uczą Nas w szkole na wychowaniu seksualnym, większość kobiet nie ma 28 dniowego cyklu miesiączkowego. Nie znaczy to jednak, że każda z pań ma problemy ze zdrowiem. Cykl trwający co 26-32 dni to w Naszych czasach normalna sprawa dla Ciebie i Twojego zdrowia! Zdarza się, że okres przychodzi dużo później niż jest to planowane co również nie powinno być niepokojącą Nas sprawą. Trzeba być czujnym gdy okres przychodzi co 24 dni lub częściej. Może się to okazać problematyczne w przypadku chęci zajścia w ciążę. W tej kwestii równie dobrze jest się udać do zaufanego ginekologa aby zdiagnozował czy problem nie tkwi w podłożu narządów rozrodczych. Z drugiej strony tak częste przechodzenie cyklu miesiączkowego może być po prostu irytujące.

Coraz częściej aby „pozbyć” się problemu lekarze przepisują tabletki antykoncepcyjne, wkładki wewnątrzmaciczne (krążki dopochwowe) lub inne popularne formy antykoncepcji. Pamiętajmy, że nie jest to rozwiązanie problemu a jedynie jego ukrycie. Po odstawieniu antykoncepcji problem wróci i zajście w ciąże  może się okazać równie ciężkie jak przed. Istnieje wiele sposobów dzięki którym można przywrócić równowagę cyklu miesięcznego bez konieczności stosowania leków dostępnych na receptę. Jednym ze sposobów jest dobranie do swojej diety odpowiednich składników odżywczych.

5 składników odżywczych regulujących cykl

Poniżej opisanych jest 5 podstawowych składników odżywczych potrzebnych do naturalnej regulacji cyklu miesiączkowego u kobiet:

1. Żelazo – niekwestionowany numer jeden. Brak dostarczania odpowiedniej porcji żelaza każdego dnia może spowodować zatrzymanie owulacji. To jest jedna z głównych przyczyn nieregularnego cyklu. Upewnij się, czytaj etykiety, że masz wystarczającą ilość żelaza w stosunku do swojej wagi ciała, trybu życia i innych czynników. Zwróć na to uwagę szczególnie podczas okresu. Bardzo dobrym źródłem żelaza może być wołowina, kurczak, jajka lub łosoś. Jeżeli z jakiś względów wolisz formę roślinną to sporo mają w sobie ziarna fasoli, soczewica, nasiona dyni i słonecznika oraz suszone morele.

2. Witamina C – witamina zapewniająca prawidłową produkcję hormonów. Odnosząc się do pierwszego punktu jest niezbędna do wchłaniania żelaza. Upewnij się, że oprócz produktów bogatych w żelazo spożywasz paprykę, kapustę, brokuły, truskawki lub cytrusy bogate w źródło witaminy c.

3. Błonnik – owoce, warzywa, pełnoziarniste pieczywo posiadające wysoką zawartość błonnika pomagają w detoksykacji Naszego ciała. Część tego oczyszczenie obejmuje usunięcie nadmiaru hormonów co jest istotne podczas próby doprowadzenia do regularności okresu. Jeżeli masz za dużo jednego hormonu w stosunku do drugiego powoduje to zachwianie równowagi między nimi. Błonnik stabilizuje te wahania i doprowadza do równowagi hormonalnej organizmu.

4. Zdrowe tłuszcze – ostatnimi czasy bardzo słusznie słyszymy o kwasach tłuszczowych omega-3. Są one niezbędne do utrzymania równowagi hormonalnej w organizmie kobiety. Kwasy omega-6 są równie ważne i mogą przyczynić się do łagodzenia wielu obiawów związanych z menopauzą bądź nieregularnym okresem. Olej lniany jest bogaty w źródło obu tych kwasów. W Polsce jakże mało popularny a równie obfity w zdrowe tłuszcze jest olej rzepakowy.

5. Cholesterol – posiada niestety złą reputację przez nadmiar reklam telewizyjnych produktów obniżających jego poziom. Hormony produktowane są w nim, więc dowiedz się czy masz go odpowiednią ilość(!). Unikaj diet niskotłuszczowych i włącz takie produkty do swojej diety jak: wołowina, jaja, mleko, jogurty, kefiry, masło, olej kokosowy.

Nie spodziewaj się natychmiastowych zmian w układzie hormonalnym. Stosuj się to podanych wyżej wskazówek i obserwuj efekt z tygodnia na tydzień i miesiąca na miesiąc. Zwróć szczególną uwagę na składniki odżywcze a zobaczysz oczekiwane rezultaty. Pamiętaj – cierpliwość popłaca. Powolny i systematyczna poprawa pozwoli Ci osiągnąć równowagę hormonalną i regularny cykl.

About Specjalista - Maria Kownacka

Jako specjalista z wieloletnim doświadczeniem z pewnością zgadzam się ze stwierdzeniem,że "tabletkiantykoncepcyjne.com.pl" to idealna alternatywa zakupu antykoncepcji hormonalnej bez recepty dla kobiet wstydliwych. Należy jednak mieć na uwadze, aby co jakiś czas zbadać stan swojego zdrowia udając się na specjalistyczne badanie do wykwalifikowanego ginekologa.

One thought on “5 składników odżywczych potrzebnych do regulacji cyklu

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *