Tabletki antykoncepcyjne - Twoja antykoncepcja bez recepty

Świadoma decyzja zajścia w ciążę

Podjęcie decyzji o dziecku, to jeden z najważniejszych momentów w życiu. Jak urodzić dziecko i nadal czuć się równie szczęśliwą jak w chwili podejmowania decyzji o jego urodzeniu? Odpowiedź na to pytanie może być tylko jedna- wprowadzić niewielkie zmiany w swoim życiu zanim się w nim pojawi dziecko.

Zdaniem ekspertów, kobiety które świadomie podejmują decyzję o dziecku i odpowiednio się przygotowują na jego przyjście z reguły :

  • łatwiej zachodzą w ciążę ( ich ciało jest bowiem zdrowsze, lepiej przygotowane do ciąży)
  • ich ciąża przebiega lepiej, jest zdrowsza, właściwie przebiega
  • rzadziej pojawiają się u nich komplikacje ciążowe
  • rodzą one również zdrowsze dzieci
  • łatwiej i szybciej dochodzą do formy po porodzie
  • ich doświadczenia z pierwszych miesięcy życia są przyjemniejsze
  • ryzyko powikłań zdrowotnych u dziecka i u matki są znacznie mniejsze

Planowanie ciąży warto rozpocząć nie później niż 3 miesiące przed zapłodnieniem. Tyle potrzebuje organizm by przygotować ciało kobiety, zmienić jego rytm i skumulować witaminy, które będą później niezbędne.

Wizyta u lekarza ginekologa

Planowanie ciąży warto rozpocząć od wizyty u lekarza ginekologa i poinformowania go o swojej decyzji.

  • Jeżeli już długo nie wykonywałaś cytologii, poproś o wykonanie tego badania- infekcje mogą utrudniać zajście w ciąże, prowadzić do poronień oraz komplikacji w czasie trwania ciąży
  • Powiedz lekarzowi na jakie choroby cierpisz i jakie poważniejsze choroby lub zabiegi przeszłaś wcześniej
  • Poinformuj lekarza, jeżeli stosujesz jakieś leki. Niektóre środki farmakologiczne mogą być niebezpieczne dla wczesnej ciąży lub mogą podnosić ryzyko poronienia.
  • Jeżeli nie przeszłaś lub nie byłaś szczepiona na różyczkę lub odrę, poproś o skierowanie na szczepienia. Szczepień nie wolno wykonywać w ciąży. Warto poprosić również o szczepionkę na żółtaczkę typu B
  • Poproś o morfologię, by wykluczyć anemię. Jeżeli ty jesteś w dobrej kondycji, zdrowe będzie twoje dziecko.
  • Wykonaj badanie hormonalne tarczycy (poziom TSH) źle funkcjonująca tarczyca obniża płodność, wpływa również na większe ryzyko poronień.
  • Wykonaj badanie krwi na obecność przeciw ciał toksoplazmozy – to choroba przenoszona przez zwierzęta, szczególności koty, oraz przez kontakt z surowym mięsem. Jest niebezpieczna dla płodu. Posiadacze kotów mogą być odporni na tą chorobę. Jeżeli nie jesteś jednak na nią odporna, powinnaś ograniczyć kontakt z kotem, nie wykonywać takich czynności jak np. .sprzątanie kuwety.
  • Warto zrobić również badanie pod kontem cytomegalii. Jeśli już ją przechodziłaś, nie ma zagrożenia, jeśli jednak byłabyś chora w trakcie ciąży, choroba ta może być niebezpieczna dla dziecka.

Uprawiaj sport, zadbaj o właściwą wagę

Przy owulacji kluczowa jest właściwa waga. Przy niedowadze lub nadwadze, może dochodzić do zaburzeń hormonalnych. By w ogóle doszło do owulacji kobieta potrzebuje 20% tkanki tłuszczowej, bowiem hormony są pochodne lipidów czyli tłuszczy. Jeżeli w organizmie brakuje tkanki tłuszczowej, brakuje hormonów i tym samym nie dochodzi do owulacji. W przypadku nadwagi organizm wydziela hormony w nadmiarze, prowadzić to może do zbyt długich okresów kiedy występuje śluz płodny, opóźnień owulacji oraz do zaburzeń w regularności cykli.

Odpowiednia waga ciała a także i dobra kondycja fizyczna sprawia, że już po zajściu w ciąże, będziesz się czuła o wiele lepiej. Ciąża dla kobiety jest dużym obciążeniem, organizm zdrowy, w dobrej kondycji radzi sobie z nią znacznie lepiej.

Tu jednak należy pamiętać, że czas, w którym przygotowujesz się do ciąży nie jest dobrym momentem na rozpoczęcie diety i forsownych treningów. Może to bowiem doprowadzić do zaburzeń hormonalnych, co będzie miało negatywny wpływ na twoją płodność. Tym samym, ćwiczenia tak, ale niezbyt intensywne, tak byś mogła je kontynuować po zajściu w ciążę, nie częściej niż dwa, lub trzy razy w tygodniu.

Nie zapominaj o kwasie foliowym, chroń swoje dziecko

Jednym z najważniejszych elementów twojej diety na etapie planowania ciąży to kwas foliowy czyli witamina B9. Jest on kluczowy dla prawidłowego rozwoju dziecka, zapobiega wadom rozwojowym. Największe jego dawki są potrzebne w pierwszych tygodniach ciąży bowiem wtedy rozwijają się wszystkie organy, głównie cewa nerwowa i układ nerwowy. Niedobór kwasu foliowego w pierwszych tygodniach ciąży może prowadzić do poronienia lub przedwczesnego porodu.

Kwas powinno zacząć się przyjmować na trzy miesiące a najpóźniej na miesiąc przed planowaną ciążą. Minimalna dawka to 0,4 mg dziennie. Powinien być on dostarczany nie tylko jako składnik suplementu ale również w pożywieniu. Jego bogatym źródłem są zielone warzywa takie jak szpinak, brokuły, bób, brukselka, szparagi, warzywa strączkowe takie jak fasola i groch, oraz cytrusy, chleb razowy, wątróbka.

Odpowiednia dieta

Właściwie dobrana dieta podniesie nie tylko twoją płodność, ale zadba o prawidłowy rozwój twojego dziecka, gdy już będziesz w ciąży. Jeść powinnaś regularnie, co 3 lub 4 godziny stawiając na potrawy zdrowe, różnorodne. Najlepiej, gdy są one przygotowywane w domu, własnoręcznie. Odżywiając się w taki sposób zapewnia się organizmowi odpowiednią ilość składników odżywczych. Jak najwięcej warzyw i owoców, od lokalnych dostawców, idealnie, gdy są to warzywa i owoce sezonowe. Dwa razy w tygodniu danie mięsne, dwa razy w tygodniu rybne. Pij dużo wody, ok 1,5 l dziennie. Ogranicz ilość spożywanych tłuszczy, cukru i soli zaburzają one bowiem gospodarkę hormonalną. Nie rezygnuj jednak z pełnowartościowych produktów na rzecz produktów light.

Witamina D – jeśli brakuje słońca zadbaj o suplementy

Witamina D okazuje się, że ma duże znaczenie w kwestii płodności u obojga płci. Wspiera ona gospodarkę hormonalną oraz wpływa na ilość komórek jajowych i plemników.

Organizm sam produkuje witaminą D pod wpływem promieni słonecznych. Wystarczy zaledwie 15 do 20 minut słońca, by uzyskać w organizmie odpowiedni poziom tej witaminy. Jednak w okresie jesiennym i zimowym nie wszędzie jest odpowiednia ilość słońca. Wtedy należy wspierać się poprzez suplementację witaminy D oczywiście jednak po konsultacji z lekarzem. Warto w tym czasie sięgać po tłuste ryby takie jak łosoś, makrela, a także masło i jaja.

Ryby – jedz i wybieraj je z głową

Właściwie wszyscy wiedzą, że ryby są zdrowe. Powszechnie bowiem wiadomo, jak ważne są dla nas kwasy omega-3, białko i witamina D. Jednak ryby nie zawsze służą naszemu zdrowiu dlatego należy je wybierać z głową. Chodzi tu głównie o fakt, że wody są coraz bardziej zanieczyszczone i ryby kumulują w sobie rtęć, która dla nas jest niebezpieczna.

Kobiety starające się o dziecko a także te w ciąży, w opinii lekarzy powinny jeść ryby, lecz z umiarem, nie częściej niż dwa razy w tygodniu. Wybierać należy te, które mają najmniejszą zawartość rtęci. Jak to ocenić? Najwięcej rtęci mają duże ryby, takie jak tuńczyk, rekin czy marlin. Znacznie lepiej wybierać śledzie, łososie, flądry, sardynki, krewetki, pstrąga.

Witamina E- klucz do płodności i zdrowego rozwoju płodu

Witamina E to kolejna witamina, która jest szczególnie ważna. Ma ona wpływ na płodność, reguluje bowiem gospodarkę hormonalną, chroni przed działaniem wolnych rodników. Zapobiega krwotokom i poronieniom. Jest ważna również dla płodu. Niedobór witaminy E może prowadzić do przedwczesnego porodu, wad wrodzonych. Bogatym źródłem witaminy E jest olej słonecznikowy, pestki dyni, migdały, olej rzepakowy, masło roślinne, krewetki, żółtka jaj.

Wizyta u stomatologa- zadbaj o zdrowie jamy ustnej

Jeśli planujesz ciąże, wizyta u stomatologa jest kluczowa. Ważne jest bowiem by przed ciążą zadbać o zdrowie jamy ustnej, dziąseł i zębów. Próchnica oraz choroby dziąseł mogą prowadzić do poronienia, infekcji u dziecka lub przedwczesnego porodu. W dodatku leczenie próchnicy w czasie ciąży może stanowić problem. W tym czasie niewskazane jest bowiem wykonywanie zdjęć rentgenowskich czy stosowanie znieczulenia.

Jeżeli już starasz się o dziecko, na wizytę stomatologiczną wybierz się przed owulacją, byś miała pewność, że nie jesteś w ciąży.

Unikaj alkoholu, rzuć palenie!

Jeżeli starasz się o dziecko, ten punkt jest dla ciebie oczywisty, Warto jednak przypomnieć, że palenie papierosów, picie alkoholu czy branie narkotyków to nie jest dobre połączenie w momencie, gdy starasz się o dziecko. Obniżają one płodność, prowadzą do poronień, przedwczesnych porodów, niskiej masy urodzeniowej dziecka, wad wrodzonych płodu. Nie bezpiecznej dawki alkoholu w trakcie ciąży! Jeśli starasz się o dziecko, to w drugiej połowie cyklu możesz być już w ciąży, nawet o tym nie wiedząc. Jeżeli zatem starasz się o dziecko lecz masz ochotę wypić lampkę wina, zrób to w pierwszej połowie cyklu, przed owulacją.

Ogranicz kawę, herbatę i inne napoje, które zawierają kofeinę

Nie musisz zupełnie rezygnować z kawy, lecz ogranicz jej spożycie do 200 mg dziennie czyli średnio jednej filiżanki dziennie. Duże spożycie kofeiny obniża płodność, może prowadzić również do poronienia w pierwszych tygodniach ciąży. Kofeina występuje również w herbacie, oraz napojach takich jak np. coca-cola.

Czy ty i twój partner jesteście gotowi na dziecko?

To pytanie jest kluczowe i powinnaś zadać je sobie zanim w ogóle zaczniesz planować ciąże. Czy jest to właściwy czas na dziecko a także, czy twój partner jest tym właściwym? Czy na pewno jesteście gotowi na przyjęcie pod swój dach nowego potomka? Czy jest to wasza decyzja, czy ulegacie presji otoczenia? Ważne jest to by szczerze porozmawiać z partnerem, jak oboje sobie wyobrażacie życie po urodzeniu dziecka, jak podzielicie wtedy obowiązki domowe oraz to, czy macie podobne wartości, które będziecie chwieli przekazać dziecku? Jak sobie wyobrażacie jego wychowanie?

Pamiętaj, dziecko nie jest lekiem na problemy w związku, jeśli takie masz podejście, na pewno się zawiedziesz. Nawet silnie związane ze sobą pary, po urodzeniu dziecka mogą przechodzić kryzys. Silny związek tylko w ten sposób się utrwali, słaby, najpewniej rozleci się już zupełnie.

About Specjalista - Maria Kownacka

Jako specjalista z wieloletnim doświadczeniem z pewnością zgadzam się ze stwierdzeniem,że „tabletkiantykoncepcyjne.com.pl” to idealna alternatywa zakupu antykoncepcji hormonalnej bez recepty dla kobiet wstydliwych. Należy jednak mieć na uwadze, aby co jakiś czas zbadać stan swojego zdrowia udając się na specjalistyczne badanie do wykwalifikowanego ginekologa.

Podziel się z Nami swoją opinią

Twój adres e-mail nie będzie publikowany

Zamów tabletki antykoncepcyjne przez internet (nie musisz posiadać recepty)

Wszystkie zarejestrowane znaki towarowe są własnością odpowiednich firm.

© Copyright 2015 - Medicals - Tabletkiantykoncepcyjne.com.pl